Kedy je potrebné vymeniť vaše pneumatiky?

Najnižšia hĺbka dezénu 3 mm (výška opotrebenia indikátora TWI - na hornom boku pneumatiky) vytvára minimálne kritérium bezpečnosti, ktoré by sme mali dodržiavať, ale je potrebné mať na zreteli, že takto jazdené pneumatika (3 mm) je na klzkej vozovke prakticky nefunkčná.

Prečo vykonávať vyvažovanie pravidelne?

 

Pravidelným vyvažovaním kolies docielime odstránenie vibrácií, ktoré spôsobujú nevyváženosť pneumatík a ráfikov. Vyváženie všetkých kolies vykonávajte minimálne dvakrát ročne.


NOVINKY

arr3Zmena pneumatikZimné pneumatiky fungujú tak ako majú do teploty +7°C. Pri vyšších teplotách sa predlžuje brzdná... arr3Z akého dôvodu musíme meniť bezdušové ventily?Bezdušový ventil pracuje a starne. Nahrádza sa novým pri výmene novej pneumatiky alebo pri každej... arr3NovinkyOnedlho bude rozšírená služba tepovanie domácností v Bratislave a blízkom okolí. V skratke -... arr3PREČO A AKO KONTROLOVAŤ TLAK? Správny tlak je faktor bezpečnosti a životnosti. Tlak musí byť kontrolovaný za studena, ak je tlak...

KONTAKTY

PNEU-ONE s.r.o
Stavitelska 35
831 04 Bratislava
tel: +421 910 322 088
info@pneu-one.sk

ANKETA

Ako ste boli spokojný s našimi službami?

:-)))  :-))) 63% :-)  :-) 28% :-(  :-( 5% :-((  :-(( 4%


PREČO A AKO KONTROLOVAŤ TLAK?

Správny tlak je faktor bezpečnosti a životnosti. Tlak musí byť kontrolovaný za studena, ak je tlak kontrolovaný za tepla, je potrebné k odporučenému tlaku pripočítať asi 0,3 barov. Interval kontroly by mal byť zhruba jedenkrát za dva týždne.

Podhustenie pneumatík zvyšuje valivý odpor kolies. Pokles tlaku o 0,2 bar zvyšuje spotrebu paliva o 1%, pri vzniku deficitu tlaku o 0,6 bar vzrastá spotreba paliva až o 4%. Prehustené pneumatiky sú nepružné a nedostatočne kopírujú terén.

Podhustené pneumatiky spôsobujú:

  • nárast spotreby pohonných hmôt
  • predčasné opotrebovanie okrajov dezénu pneumatiky
  • prehrievanie pneumatík, ktoré môže spôsobiť defekt
  • zníženie ovládateľnosti vozidla

Prehustené pneumatiky spôsobujú:

  • predĺženie brzdnej dráhy
  • predčasné opotrebovanie stredu dezénu
  • zvýšenie opotrebovania tlmičov

 

 

NWY0OThl